| Start by | Arras – Bapume |
| Dato | 31. marts 2026 |
| Vejr | + 4 C – 16 C overskyet/regn/overskyet |
| Højdemeter op | 162 m |
| Højdemeter ned | 220 m |
| Sværhedsgrad | moderat |
| Afstand tilbagelagt i dag | 29 km |
| Afstand tilbagelagt i alt | 229 km |
Det var godt nok en lidt lang vandring at starte anden etape op på. Men jeg havde gode ben, vejret var godt vandrevejr og strækningen næsten flad. -Jeg startede ud mens det var ved at være daggry, nu hvor vi er gået til sommertid. Byen var ved at vågne kl. 8:00 og de første 7 km var på fortovet ud af Arras og forstæderne mod sydøst. Jeg blev ført ud på en lille ensrettet gammel smal asfalteret vej til en af de første af mange små landsbyer jeg vandrede igennem. På de små veje oplevede jeg kun nogle enkelte biler, så det var en bekvem vandring ud gennem det flade landskab. Midtvejs på dagen kom jeg forbi en af De Allieredes Soldatergrave fra både 1. og 2. Verdenskrig. At se de mange gravsten sætter tanker i gang til situationen i Ukraine og Mellemøsten. De små landsbyer jeg vandrede igennem har overvejende beboere, der holder både gamle og nye huse i flot stand og haverne er trimmede og forårsblomster og træer er i fuldt flor. Det er skønt at gå igennem. På sidste del af dagens distance var det på et virvar af markveje blandet med godt brugte asfaltveje, hvor den var kørt godt synder og sammen af nutiden store landbrugsmaskiner. Der var godt gang i både harvning, såning og sprøjtning på de store marker. Vandringen sluttede sidst på eftermiddagen efter 8 1/2 times vandring på indfaldsvejene ind til Bapaume. Byen er på størrelse med Holbæk og blev ødelagt både under 1. og 2. Verdenskrig. Vejret har været lidt ustadigt men mest overskyet og en times tid med småregn, der var knap nok til regnjakken og dog alligevel. Lidt koldt til morgen og op mod +15C sidst på eftermiddagen. Egentlig er jeg godt tilfreds med at kunne vandre en dagslængde som i dag, hvilket jeg ellers har afholdt mig fra, men formen er åbenbart dertil. Jeg er godt nok også træt i benene og få sikkert også en god nats søvn.
Jeg overnatter på et af byens hoteller, der ligger i udkanten af den og ud til Pilgrimsruten. Oven på en lang vandring er det rart at kunne afslutte den med et godt overnatningssted og en godt aftensmåltid. For overnatning og morgenmad i Hotel de la Paix betalte jeg € 99.























































































































