| Start by | Gunies – Licques |
| Dato | 13. marts 2026 |
| Vejr | 8 C – 10 C sol/overskyet |
| Højdemeter op | 244 m |
| Højdemeter ned | 192 m |
| Sværhedsgrad | let |
| Afstand tilbagelagt i dag | 16 km |
| Afstand tilbagelagt i alt | 66 km |
Det er vist for tidlig på Foråret jeg er taget på vandring. Jeg burde have tænkt over med et landskab så tæt på Atlanterhavet ville der være blæst og regn. Og det er der til fulde levet op til. Ikke så lang en vandringsdag, men lang nok. Regn fra morgenstunden, så jeg sørgede for at morgenmaden blev trukket så langt som muligt. Men op mod middag kom regnen igen og sammen med den temperaturfald og blæst, dog knap så voldsom som i går. Men koldt blev det. Samtidig var det en vandringen gennem et lidt bakket agerlandskab, hvor Rapsen er ved at sætte blomst, Påske- og Pinseliljer og forårsblomster nu er sprunget ud. Da jeg igen i dag kun kunne finde overnatningssted uden for pilgrimruten, var det kun lidt vandring på andet end asfaltvej. Inden jeg vandrede frem til dagens overnatningssted, måtte jeg ind for at handle lidt ind til i aftensmad. Hvor jeg overnatter er der kun morgenmad og 8 km til et spisested. Jeg handlet ind i byens Carfour, der er på størrelse med et Bilka. Til gengæld er det så også det eneste supermarked jeg har set siden Paris. Til aftensmad fik jeg af gode grunde jeg ikke selv ved, købt en gang oksekødbolder i tomatsovs. Eneste årsag, det er nemt at transportere og varme op. Det gør jeg aldrig mere. Til gengæld er det et af de her dejlige og gode overnatningssteder man falder over. Hvad siger I til fransk landkøkken med stor brændeovn, der levere en himmelsk varme – når jeg husker at lægge brænde i. En total moderne bolig med stort soveværelse på 1. sal lækkert flisebadeværelse bare så nyt at der lugter af nye materialer. At bygningen så udefra ligner en fransk landejendom på sine sidste dage med udbygninger der mangler vedligeholdelse, er så det. Stuehuset er derimod bare i orden. Stedet emmer af ro og stilhed og værten er en venlig mand sidst i 30’erne der taler engelsk. Så det blev en dejlig aften her ude på landet.
Jeg overnattede på A L’ombre du prunier, der er et nyindrettet overnatningssted i en gammel landejendom. Virke lækkert indrettet i 2 etager med stort landkøkken med pejs. For overnatning med dejligt morgen bord betalte jeg € 103.











