CHEMIN DE SAINT JACQUES I DAG 11

Højdemeter op151 m
Højdemeter ned216 m
Sværhedsgradmedium
Der var en dejlig morgenbuffet på hotellet. Jeg startede først ud kl.9.00. Vejret var dejlig frisk. Den første vandring var kort ud af byen, hvor jeg mødte en større flok pilgrimme. Men den blev hurtig spændt. Jeg traske ud af landevejen og kom ud i et smukt agerlandskab, der bugtede sig stille og roligt op og ned. Imidlertid havde jeg forregnet mig og kom desværre til at vandre et par kilometer på en hovedlandevej ned til en lille by, hvor jeg havde mulighed for at komme tilbage til pilgrims ruten. Som I forstår er jeg ikke altid lige tro mod at vandre på pilgrimsruten. Det meste af dagens vandring gik så i øvrigt på markveje og stier gen nem et smukt landskab.
Lige på grænsen til Cajarc nåede jeg på min GPS at have vandret 8.000 km gemme de sidste 6 år. Og det gav jo selvfølge tanker til overvejelse.
Det er gode vandreforhold i dag. Jeg fik købt et par sandwich i går til vandringen i dag og det var godt for selv om der vandres igennem mange små byer, er der ingen cafeer eller butikker i byerne, så derfor er det godt at have proviant og vand med. Det er små hyggelige byer med hver deres særpræg. Uden for byerne er det agerland eller arealer til græsning bl.a. for mange får.
På vejen oplevede jeg, at der skulle flyttes får fra en stor fold til en anden, hvor mange får havde lam. På et tidspunkt var alle får og lam ude af folden, men der manglede et lille lam, som bræede højlydt, da det blev væk fra sin mor. Heldigvis opdagede hyr den lammet og tog det op og bar det videre.
Lykkelig afslutning. Ned mod Cajarc er der en nedstigning på 10 % over et par kilometer. På camino lidt uden for byen har jeg booket overnat ningssted.
Cajarc er en mindre by på ca. 1.200 indbyggere beliggende ud til floden Lot. Det er en lidt nedslidt by, hvor der er en lille middelalderbebyggelse omkring byens kirke. Lidt uden for byen er et ferie hotel, som jeg ar booket overnatning i. Rigtig stort værelse med 3 senge og pænt bad. Til hotellet er der en restaurant, hvor jeg spiste aftensmad og fik mor genmad. Byen har både bager, slagter et lille super marked og tankstation. Jeg var en tur rundt i byen og besigtigede også kirken indvendig. Man kan blive overrasket. Aftensmåltidet var en 3 rettes menu med en dejlig salat med andebryst. Hovedretten var et dejligt stykke kalvekød og desserten var en dejlig chokolademousse. dejlig lokal hvidvin. Overnatningsstedet hedder La Peyrade. 72€ inkl. morgenmad.