CAMINO DE INVIERNO DAG 7

Højdemeter op400 m
Højdemeter ned250 m
Sværhedsgradmedium
Jeg startede ud allerede kl. 7.00. Det er bælgragende mørkt. Jeg har bestilt en taxa for at køre mig de 25 km tilbage til Rodiero og Pension Carpinteiras. Til min store glæde er baren åben til pensionen og jeg bliver modtaget med stor glæde af værtinden, som spørger til hvordan jeg har det.
Får noget morgenmad sammen med et stort hold jægere i baren og da det bliver små lyst bryder jægerne op og jeg tager rygsækken og vandrestaven og drager ud på fortsættelse af caminoen i små fugtigt men eller udmærket vejr.
Vejen tilbage til Lalin snor sig gennem skov og små landbrugslodder i et smukt bakket terræn vekslende på grusveje og små lokale veje. Erfaringsmæssigt har jeg både vand og lidt at spise med på vandringen og det viser sig også, at der ikke er nogen mulighed for at få noget som helst i de småbebyggelser, der vandres igennem eller tæt ved. For at opnå Compostela, er det et krav, at der skal haves 2 stempler hver dag dag. det første fik jeg i Rodiero og dagen før har jeg fået et stempel i kirken i Lalin.
Så da jeg er tilbage i Lalin må jeg have et stempel på en moderne cafe, der er åben, da jeg kommer ind i Lalin by.
Jeg er tilbage i Lalin omkring kl. 14.00, så jeg tager tilbage til hotellet, som jeg har booket for to overnatninger.
Lalin er en pæn stor by, så den får jeg set lidt mere på end tidligere og begiver mig også ud til et storcenter, der ligger lidt uden for bymidten.
Det er godt nok en trist omgang at se på, over halvdelen af butikslokalerne er lukket, hvorimod et hypermarked, hvor Bilka er nul og nix dominere sammen med en kæmpe biograf og nogle spise steder.
Så her bliver aftensmaden indtaget i et af spisestederne.