VIA TOLOSANA – DAG 2

Højdemeter op582 m
Højdemeter ned63 m
Sværhedsgradmoderat

Det viste sig, at jeg faktisk havde stået næsten i baghaven til overnatningsstedet i går, uden at kunne se det, da jeg blev frustreret og irriteret over ikke at kunne finde frem til det. Øv. Nu er det anden morgen jeg ikke har fået anden morgenmad end det jeg slæbte med og kunnet købe ind på vejen. For nu er jeg også spændt på, om det “hotel” jeg har booket ind på er åbent senere. For her da jeg ankom var der sat en seddel op med mit navn og værelsesnummer ved indgangen. Den var åben og rigtig nok sad der en nøgle til det udpegede værelse til mig. Jeg må jo se om den tilhørende restaurant bliver åben for ellers må jeg angribe den rulle chokoladekiks jeg har i rygsækken og nu på grund af varmen ligner en gammeldags fedtet kiksekage. Tilbage til dagens vandring der fortsat går nedad, nu hvor jeg er ved at vandre ud af Pyrenæerne og ud i Aspedalen og ud på det falde terræn ved Accus og dermed har jeg vandret over 1.200 højdemeter ned. I går og i dag har jeg fulgt floden Gave d’ Asp. I Accus kom jeg forbi en restaurant, hvor jeg bestilte en let frokost. Området og terreænet var åbenbart godt for hangglidere, da der svævede adskillige i luften og lagde an til landing ikke langt fra restauranten. Vejret syntes også perfekt med let vind og sol, der gav ideelle forhold til sådan flyvning. Igen ud på vandring tog jeg afstikker til den officielle sti og fandt ud af det ikke var den som var mest vandret og var faktisk overgroet som dem jeg nylig vandrede på i England. Så tilbage til den ikke meget trafikerede landevej, som i øvrigt forløber parallelt med landevejen, men langs floden. Jeg skal frem til byen Sarrance, som ligger op af bjergfoden og rundt om et gammel nonnekloster med en stor smukt udsmykket klosterkirke og ud til landevejen og floden Gave d’Aspe. Sarrance er en lille flok huse og et hotel med restaurant. Og så et kloster fra år 1121 med en utrolig smuk klosterkirke. Jeg har booket overnatning på byen eneste hotel – Hotel-Bistro Les Pas Sages, der ligger i udkanten af byen. Ankomsten er lidt atypisk, da der på indgangen til hotellet er sat en seddel op med bl. a. mit navn og værelsesnummer. Indgangsdøren er åben og på 1. sal er en række værelser – her har jeg fået tildelt, det værelse, hvor der er et billede af en pilgrim på døren. Nøglen sidder i døren. Omkring kl. 19.00 er restauranten åben og jeg kan få aftensmad og ordnet indtjekningen og bestilt morgen mad.