CHEMIN DE SAINT JACQUES II HENREJSEDAG

Højdemeter opn/n
Højdemeter nedn/n
Sværhedsgradn/n
Den 5. september rejste jeg til Cahors for at fortsætte min vandring til Obanos.
Jeg fløj fra København med Brüssel Aiwways via Bruxelles til Toulouse. Herfra tog jeg tog til Cahors.
Transporten frem til Cahores fungerede perfekt og jeg ankom sidst på eftermiddagen.
Transporten frem til Cahors gik gnidningsløst.
Naturligvis er der noget ventetid med transfere i Bruxelles Lufthavn, som i øvrigt er ret stor.
Der var også ventetid på Toulouse Banegård (Gar Toulouse Matabiau) for at komme med lokaltoget til Cahors.
Alt i alt fungerede transporten perfekt og inden for en rimelig dagsrejse.
Dog var taxaturen fra lufthavnen til banegården noget ud over det sædvanlige.
Jeg valgte at overnatte på samme hotel som i foråret - Britt Hotel Cahors. God beliggenhed midt i byen næsten over for stationen i Cahors, tæt på pilgrimsruten.
Vejret var perfekt den aften, så jeg gik ud for at spise aftensmad på en af de mange restauranter, der ligge ud til hovedgaden.
En aftenvandring op og ned af hovedgaden blev det til inden jeg gik tilbage til hotellet for at gå tidlig til køjs for at være frisk til starten på pilgrimsvandringen næste morgen.