CHEMIN DE SAINT JACQUES I DAG 4

Højdemeter op250 m
Højdemeter ned150 m
Sværhedsgradlet
Jeg startede ud omkring kl. 8.00, hvor de første par timer var små vådt og tåget. Det gav en hel særlig stemning. De øvrige franske pilgrimme, som jeg spiste morgenmad vandrede ud efter mig. Dog mødte jeg et par andre pilgrimme, som kæmpede sig op ad den første stigning på en skovsti. Lidt senere klarede vejret op og det blev en smuk dag med solskin og en dejlig temperatur at vandre i. Vandringen gik ind på nogle asfaltveje, hvor der var dejlige marker, hvor køerne var kommet på græs. Der er mange vandløb og dermed også mange broer, der vandres over. Vandringen i dag er
kort og kun på 15 km, men der er planlagt og betyder nærmest er en halv hviledag. Så vandringen afsluttes tidligt på dagen, hvor der vandres ind i Aumont-Aubrac.
Når det er en kort vandringsdag er det jo begrænset hvad der opleves. Vandringen starter med at gå igennem skovbrønet på en lidt mindre skov, hvor der er gamle træer, hvis rødder er synlige på van- drestien og dermed skal man passe lidt på, at der ikke glides på dem eller kommer til at hænge fast, nær der vandres op. Mine franske medpilgrimme vandre ud lidt efter mig og nogle af dem vandre hurtige og indhenter mig.
Jeg bør overveje om jeg skal gå til franskundervisning. Men udbyttet og nytten står næppe mål med indsatsen. Og indtil nu har det ikke været noget problem med at få overnatning og mad m.v. Så mon det ikke går resten af pilgrimsvejen.
Aumont Aubrac er en lille by, der ligger i kote 1.075. Ikke meget at skrive om, ligger og putter sig i terrænet. Byen har som alle de andre en pæn lille kirke, den sædvanlige bager, slagter og lille supermarked, så det mest fornødne kan købes ind. eg har besluttet at overnatte på det lokale hotel - Hotel Prunieres - som er et nydeligt og pænt hotel, men en god restaurant. Da vandringens dagen er kort var det muligt at spise frokost i restauranten, som denne dag var vel besøgt. Frokosten bestod af en lækker burger. Efter frokost tog jeg en afslappende lur. Senere gik jeg en tur i byen, men størrelse gør at det var en hurtig omgang. Så interessant er byen nu heller ikke. Overnatning inkl. morgenmad kostede på Hotel Prunieres € 79,00.