CAMINO DE INVIERNO DAG 5

Højdemeter op500 m
Højdemeter ned700 m
Sværhedsgradhård
Det er nok den meste kedelige dagsvandring i lang tid. Først ud af byen for at vandre på en lokal asfaltvej gennem nogle uinteressante vinmarker.
Selv om der var vandring i gennem nogle mindre bebyggelse var der ingen mulighed for at få noget at spise eller drikke før efter 22 km. Så godt jeg i går havde købt vand og noget brønd og "Den glade Ko" ostetrekanter, så jeg trods alt kunne få noget at spise på vandringen.
Den første bar ind mod Chantada solgte ikke mad, men jeg kunne få en "Magdalena" - en lille indpakket sukret sandkage, der kan spises i 3 bidder.
Dagens vandring byder på en del højdemeter også selvom jeg tog en beslutning om at vandre på hovedlandevejen over en moderne højbro for i stedet at vandre ned til og over og op igen fra en gammel romersk bro. Men havde derimod en fantastisk udsigt til broen mellem skrænterne ned til Embalse dos Peares.
I Chantarda med sine ca. 10.000 indbyggere er der kun et hotel, som til gengæld er nyt/nymoderniseret og det overnattede jeg på. Jeg var en tur rundt i byen og var på besøg i byens to kirker, en gammel kirke fra omkring 1600tallet og ligeledes et besøg i den moderne kirke fra omkring 1950erne.
Byen har i øvrigt ikke ret meget andet at byde på, så aftensmad blev indtaget på en af byens restauranter på gågaden.
Oven på dagens lange vandring gik jeg tidligt i seng for at være frisk til morgendagens vandring.