CHEMIN DE SAINT JACQUES II DAG 10

Højdemeter op230 m
Højdemeter ned230 m
Sværhedsgradmedium
Der er lidt mere bakket landskab på ny. Jeg stod tidlig op, da jeg havde en del kilometer foran mig. Men selvom jeg var ude før det blev lyst og det var der også mange andre pilgrimme, som havde fået den samme ide. Derfor vandrede jeg en lidt alternativ rute. Den var lidt kortere og den krydsede ofte pilgrimsruten. Til overraskelse for de andre kom jeg lidt foran dem. Midt på dagen kom jeg igennem en lille landsby og der fik jeg lidt frokost. Jeg skal frem til en lidt større landsby og uden for den har jeg fundet et overnatningssted. Terrænet er nu igen lidt onduleret med bakker og derfor vandring op og ned.
Morgenmaden var selvbetjening i køkkenet. Fint udvalg af morgenmadsprodukter. Vandrede ud i den mørke og kølige morgen. Et godt valg for en lang og varm dag. Midt på dagen kom jeg igennem en mindre by, hvor der var en cafe, som også var en boghandel. Den var godt besøgt i det gode vejr. Jeg fik mig en sandwich, hvor jeg tog halvdelen med mig.
Under vandringen blev jeg bidt af hestebremser og dag jeg tog rygsækken af senere på dagen, viste det sig at jeg havde en række bid, hvor blodet gik igennem t-shirten.
Mine medpilgrimme er nu spredt ud over en stor del af ruten og jeg tror de overnatter i nærmeste by. Det var hyggeligt at kunne sidde ude i en flugtstol og få dagens sidste solstråler på en nøgen overkrop. Overnatningen er lidt uden for den nærmeste by men i retning af pilgrimsruten, dog 1 km uden for. Arthez-de-Bearn er departementets hovedby. Der er ca. 2.000 indbyggere. Jeg har lejet et "feriehus" på 55 m2 i 2 etager. Køkken toilet nede og soverum ovenpå. Jeg må holde mig selv med aftensmad og morgenmad. Derfor har jeg købt ind i et Carfour ca. 4 km før overnatningsstedet. Så jeg har slæbt på forsyningen frem til huset. Jeg spiste aftensmad i huset og fik vasket mit tøj. Huset er pænt og rent og hyggeligt. Der er fra soveværelset udsigt over Pyrenæerne. For hele huset - Gîte des Chênes - inkl. slutrengøring kostede mig: 70€.