LONDON TO WALSINGHAM – DAG 11

Højdemeter op141 m
Højdemeter ned115 m
Sværhedsgradmoderat

I dag slog vejret om på ny. Fra morgenstunden kunne jeg vandre i tshirt og solen varmede. Omkring middag begyndte det blæse og skifte til overskyet og hen på eftermiddagen begyndte det at støvregne ret let. Hvorfor alt det om vejret? Det betyder noget at vejret er stabilt – om tørt eller vådt – er ligemeget, bare det er ens, så der ikke hele tiden skal skiftes til regntøj og så af med det, for så igen at tage det på. Det giver uro i vandrerytmen. Jeg tror det er det største skovareal jeg har vandret igennem indtil nu overhovedet. Et par kilometer uden for Brandon vandrede jeg ud på en Byway, der førte mig ud gennem nogle marker op til et skovhjørne, hvor jeg ikke troede mine egne øjne. Vandreappen med ruten var korrekt aflæst, men indgangen til skoven var totalt overgroet med den sædvanlige uvenlige bevoksning. Efter at have sundet mig, tog jeg første skridt gennem vildnisset og 300 m længere fremme blev jeg mødt af en skovvej, som jeg fulgte over de næste par timer med næsen i mobiltelefonens skærm for at følge om jeg ved hvert retningsskifte fortsat var på ret rute og retning. Og pludselig var jeg som ved et trylleslag til indgangen af en by. Jeg kunne hverken se eller fornemme den på afstand. På den anden side af byen – Mundford – zik zakkede jeg på ny i en skov med igen vekslende mellem gode skovveje og mere eller mindre tilgroede stier. Det var som det aldrig opførte. Men ved udgangen af skoven blev jeg mødt af den mest befærdede landevej, jeg længe har mødt. Der var nærmest ikke ophold i bilerne i begge retninger. Guideappen beskrev, at jeg skulle vandre ca. 500 m på landevejen og så igen ind i skoven på en omkring 6 km lang skovvej for at komme frem til mit overnatningssted, der blot ligger 2 km fremme ud til landevejen. .Men hellere 4 km omvej end at sætte liv og lemmer på spil på en befærdet landevej. Årsagen til omvejen er, at der er et større militært øve område, der skal vandres igennem på en speciel vej. Den sidste kilometer var over en eng og da jeg ved udgangen vendte mig om for at lukke gærdet, fik jeg noget af en forskrækkelse. For på et skilt stod at man skulle tage sig i agt for tyren. Jeg tror ikke den var lukket ind, for jeg så den ikke. Jeg nåede om eftermiddagen frem med halvvåde sko, strømper og våde langebukser frem til The Swan Inn, hvor jeg overnatter og hvor jeg kan spise aftensmad og morgenmad. The Swan Inn ligger som nævnt direkte ud til hoved landevejen ved indkørsel til en flække – Hilborough. Så der er ikke andre muligheder for overnatning og måltider.

I The Swan Inn fik jeg anvist et meget stort værelse med sofagruppe og et pænt badeværelse. Der var meget travlt i både pubben og restauranten både da jeg ankom og senere i forbindelse med aftensmad. For overnatning inkl. morgenmand måtte jeg betale 85 £