THE JESUS TRAIL – HENREJSE

Højdemeter opn/n
Højdemeter nedn/n
Sværhedsgradn/n
Rejsen til Israel foretog jeg med Norwegian, der har ugentlig afgang torsdag (og nu også om søndagen) kl. 13.45 med ankomst lokal tid kl. 19.05 i Ben Gurion Airport ved Tel Aviv.
Ved ankomsten skal der søges om visum til indrejse i Israel og for dansk statsborger (og skandinaviske) sker ansøgningen ved indrejsen i lufthavnen.
En god portion tålmodighed og ca. 2 timer senere fik jeg udstedt turistvisum for 3 måneder, dog efter jeg i ca. 10 min. blev "forhørt" om grunden til min rejse til Israel, om mine planer for opholdet i Israel, om min personlige baggrund, om jeg havde booket overnatninger o. lign. Efterfulgt af et "Velkommen til Israel, håber du får et godt ophold".
Efter at have fået min rygsæk udleveret gik jeg ud for at finde en transport til det forud bookede hotel i den gamle bydel i Tel Aviv. Central Hotel, der ligger i bydelen Yafo nær strandpromenaden og gåafstand til hovedbusterminalen i Tel Aviv.
Tog taxa fra lufthavnen til hotellet ca. 30 min. kørsel - betalte 165 NIC. (NIC = shekels = kurs 200,00).
Lidt halvtrist hotel  - Central Hotel - med små sparsomme værelser, men udmærket til en enkelt overnatning. Ligger ud til en større trafikeret gade med butikker og restauranter.
Jeg købte en pizza og en cola på et lokalt pizzaria og betalte 38 NIC.
Jeg fik receptionisten til give mig WIFI kode, da min mobil var sat på flytilstand ved landingen for ikke at åbne for datatrafik.
Receptionisten var hjælpsom med at få bekræftet de oplysninger jeg havde med hjemmefra om bus afgange til Nazareth. Og jeg fik en god sludder med hende om andre forhold omkring opholdet i Israel, der var nytte for resten af pilgrimsfærden.
Det skal nævnes, at internetadgang og brug af internettet fungere perfekt også på vestsiden af Galilee Sea.
Om aftenen i Tel Aviv var det stjerneklart og 19C. Noget af en ændring i forhold til de 7C i København.