CAMINO ARAGONÉS – DAG 3

Højdemeter op785 m
Højdemeter ned785 m
Sværhedsgradhård+
Alt er ikke som man tror på Caminoen! Vi troede at vi blev vækket kl. 6. Vi sov til kl. 10. Ingen morgenmad - men en lokal bager have åbent, så vi kunne købe brød. Vi besluttede at vandre til det gamle og nye Monesterio de la Peña. Hvilken oplevelse i 2 forstande. Vandreturen frem og tilbage tog 7 timer op og ned over 2 bjergpas hver vej og stien - ikke engang et æsel kunne have klaret det. Men det var hele turen værd at få set de to klostre. Det kommer der et særligt indlæg om. Vi var retur på alberguet kl. 21 lige til aftensmad. Hvilken dag. Ca. 25 km klatring nærmest. Vi var godt brugte. Og så endda ikke engang en meter nærmere Santiago.

Monisterio de la Pena

Både det gamle og nye kloster ligger ufremkommeligt. Som nævnt over 2 pas begge veje. Når du vandre. Ellers kan du tage bussen. Det nye kloster er renoveret for en formue og hvilken arkitektur der er anvendt ved renoveringen og overdækningen af udgravningerne. Se billederne når de er lagt ind Det gamle kloster ligger under en klippe nærmest i en hule. Bygningerne er mere en 1000 år gamle, men meget velbevaret. Det er en anlagt gård med en ligeledes velbevaret søjlegang. Se også billeder. Vandringen var det hele værd.